I. Gdy pacjent wchodzi do gabinetu wyjdź mu naprzeciw, podaj rękę, przedstaw się, okaż pacjentowi szacunek i sympatię taką jaką okazuje się każdemu nowo poznanemu Człowiekowi dając tym samym wyraz poszanowania jego życiowym doświadczeniom i płynącej z tej mądrości. Pamiętaj przy tym, że to chory człowiek, ale nadal pozostaje Osobą Ludzką.
II. Cierpliwie wysłuchaj pacjenta, wyjaśnij jego wątpliwości, zdobądź jego zaufanie.
III. Wypowiadanymi słowami i swoim zachowaniem, okaż zainteresowanie i troskę, przekonaj pacjenta, że umiesz walczyć z jego dolegliwościami.
IV. Uczyń wszystko, aby choroba z którą zgłosił się pacjent była problemem do rozwiązania, z którym zmierzysz się życzliwie i bezinteresownie wykorzystując swoją wiedzę fachową.
V. Staraj się towarzyszyć choremu w jego cierpieniu.
VI. Pacjent odczuwa twój zły humor jak odebranie mu nadziei na wyzdrowienie.
VII. Jesteś odpowiedzialny za zdrowie swoich pacjentów.
VIII. Każdego pacjenta traktuj wyjątkowo i indywidualnie.
IX. Czyń wszystko w taki sposób i traktuj swoich pacjentów tak, jak chciałbyś być traktowany w czasie choroby.
X. Twój pacjent musi mieć pewność, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie.