I. Gdy pacjent wchodzi do gabinetu wyjdź mu naprzeciw, podaj rękę, przedstaw się, okaż pacjentowi szacunek i sympatię taką jaką okazuje się każdemu nowo poznanemu Człowiekowi dając tym samym wyraz poszanowania jego życiowym doświadczeniom i płynącej z tej mądrości. Pamiętaj przy tym, że to chory człowiek, ale nadal pozostaje Osobą Ludzką.

II. Cierpliwie wysłuchaj pacjenta, wyjaśnij jego wątpliwości, zdobądź jego zaufanie.

III. Wypowiadanymi słowami i swoim zachowaniem, okaż zainteresowanie i troskę, przekonaj pacjenta, że umiesz walczyć z jego dolegliwościami.

Jeśli uważasz, że to co piszę jest dobre i warte uwagi, postaw mi kawkę 🙂 Będzie mi miło 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

IV. Uczyń wszystko, aby choroba z którą zgłosił się pacjent była problemem do rozwiązania, z którym zmierzysz się życzliwie i bezinteresownie wykorzystując swoją wiedzę fachową.

V. Staraj się towarzyszyć choremu w jego cierpieniu.

VI. Pacjent odczuwa twój zły humor jak odebranie mu nadziei na wyzdrowienie.

VII. Jesteś odpowiedzialny za zdrowie swoich pacjentów.

VIII. Każdego pacjenta traktuj wyjątkowo i indywidualnie.

IX. Czyń wszystko w taki sposób i traktuj swoich pacjentów tak, jak chciałbyś być traktowany w czasie choroby.

X. Twój pacjent musi mieć pewność, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie.

Tagi: